JO16 buigt achterstand na rust om in overwinning

2957TJ
NIEUW-LEKKERLAND
tel. 0184-681314

Zaterdag 6 november stond voor onze jongens en meid de uitwedstrijd tegen Nieuw-Lekkerland JO16 op het programma.
Zonder de geblesseerde Milan en de afwezige Wiebren werd er om 10.45 uur.
De vorige ontmoeting op Meihoven brachten onze boys en girl de eerste overwinning van het seizoen op met 5-0.

Er werd voortvarend gestart en dit bracht een paar kleine mogelijkheden welke niet werden omgebogen in doelpunten.
In de 15e minuut werd een termeise aanval afgeslagen en verdedigde Nieuw-Lekkerland uit met een lange bal die over onze verdediging viel.
Een Lekkerlandse speler kwam oog in oog met Omar en verzilverde dit buitenkansje.

Veel in de problemen kwamen we echt niet maar onze aanvallen brachten ook weinig gevaar waardoor de ruststand van 1-0 op het bord stond.

In de tweede helft moest uit een ander vaatje getapt worden.
De buitenspelers Sijmen en Stijn wisselde van kant om in plaats van de achterlijn te halen wat meer naar binnen te draaien en afstandsschoten te lossen.
Er kwam ook direct meer ruimte voor Sil die daar dankbaar gebruikt van maakte aan de rechterkant.
Sil was ook direct de aanleiding voor de gelijkmaker.
Op rechts speelde hij de back uit en gaf een strakke voorzet die door de inlopende Fabian fantastisch werd ingekopt.
1-1 en gezien het wedstrijdverloop zeker de verdiende gelijkmaker.
Niet veel later was er een hoekschop aan de linkerkant die genomen werd door Stijn.
Zijn laag indraaiende bal werd gemist bij de eerste paal door een verdediger en verraste ook de keeper zodat de 1-2 een feit was.
Onze boys en girl ginger steeds lekkerder voetballen en gaven weinig weg achterin waar solide werd verdedigd door Anna, Timo,Sem en Jonah.
Twintig minuten voor tijd was er een conbinatie tussen Sijmen en Fabian die een steekbal gaf aan de inlopende Stijn.
Deze werd onregelmentair naar de grond gebracht op randje 16 en de scheidsrechter gaf een strafschop die door Stijn zelf werd ingeschoten waardoor hij zijn tweede van de dag maakte.
Niet veel later maakte hij ook zijn hattrick vol.
Op de middelijn ging hij een een-tweetje aan met Sem die de bal met de juiste snelheid over de verdediging schoot.
Op snelheid en met wat fysieke kracht kwam Stijn alleen voor de keeper en faalde niet 1-4.
In de blessuretijd was er nog een afstandsschot van Nieuw-Lekkerkand die via onderkant lat in het doel belande.
Dit was gelijk het laatste balcontact en de 2-4 overwinning was een feit.
Door deze overwinning stijgt de JO16 naar een verdienstelijke 4e plek op de ranglijst.

Prima derde overwinning voor de boys en girl van Johan en Martijn.