Ameide 1 lelijk onderuit bij hekkensluiter Dilettant

2931LC
KRIMPEN AAN DE LEK
tel. 0180-513545

KRIMPEN AAN DE LEK • Een veel te passief Ameide kon de overwinning van vorige week op SC Everstein geen vervolg geven. Met 2-0 won een wel agressief spelend Dilettant verdiend.

“Zij speelden, onder toeziend oog van mijn teruggekeerde collega Edward Knook, met het mes tussen de tanden. Mijn ploeg stelde daar bitter weinig tegenover. In alles waren we de mindere ploeg. In de tweede helft ging het ietsjes beter, maar veel meer dan twee halve kansen voor Roel en Bas de Kruijk leverde dat spelbeeld niet op.”

KRIMPEN A/D LEK • Lachende gezichten bij Dilettant. De tot zaterdagmiddag nog puntloze derdeklasser uit Krimpen aan de Lek (nul uit negen) kon thuis tegen Ameide eindelijk weer de smaak van een overwinning proeven. Door goals van Jimmy Konings en -nieuwe spits- Davey Mulder won Dilettant met 2-0 van Ameide.

De zege werd uiteraard toegeschreven aan het nieuwe trainersduo Edward Knook/Rowell Hendriks, dat na het vroegtijdige afscheid van Bert Potuyt op interim-basis de selectie is gaan leiden.

“Wij hebben echter geen ‘toverstafje’”, glimlachte Knook na afloop van de wedstrijd. “Het zijn toch écht de spelers die dit resultaat hebben binnengehaald. Met goed voetbal en vooral heel veel strijdlust. Je snapt al dat het nog lang erg gezellig is gebleven in de kantine. Ja, ook ik voel me een gelukkig mens. We zijn blij dat we de club eindelijk van die hatelijke nul af is. Nu proberen om komende zaterdag tegen SC Everstein weer een goede wedstrijd te spelen en dan kunnen we met wat meer kleur op onze wangen de winterstop in.”