HSSC'61 JO7-1 tegen AmeideJO7-2M

HSSC'61 JO7-1

Ameide JO7-2JM

21 september 2019 8:30

Na vorige week een mooie oefenpot gespeeld te hebben tegen LRC, welke overigens nipt werd verloren door onze dames met 7-8, is het vandaag tijd voor de 1e competitiewedstrijd van het seizoen. Om 7.45 uur vertrekken we richting HSSC’61, oftewel Hei- en Boeicop.

We gaan er vanuit, dat kleedkamer 1 voor onze dames is, alleen het beste voor onze dames toch? Maar, na een paar minuten blijkt toch dat we moeten verhuizen naar kleedkamer 3. Vol verwondering hoor ik de trainer van HSSC zeggen……………er blijven er uit die kleedkamer komen! Jaja, ook al mogen er maar 5 dames in het veld, we zijn gewoon afgereisd met ons volledig elftal.

Vol ongeduld gaan de meiden richting het veld en doen netjes hun warming-up. Om 8:30 uur klinkt het startschot en de dames rennen richting de middenstip. De bal is direct in bezit van Ameide en om maar vooruit te lopen op het verdere spelverloop, dat bleef hij ook vaak. Enigszins bevooroordeeld misschien, hadden onze dames zeker wel 75% balbezit. Maar, helaas was er telkens net een spelertje van HSSC’61 welke een goal kon voorkomen. Ook, de paal en lat hebben we goed getest van de doelen. HSSC’61 daarentegen had naar mijn idee stiekem een magneet in de bal verstopt en elk schot op doel, was dan ook een goal.

Met de stand van 4-1 was het tijd voor limonade, koffie, thee en zelfs een mini tompouce.

De dames waren absoluut niet van plan, om de wedstrijd op te geven. Ze gingen enthousiast van start in de 2e helft en het stond al snel 4-2. HSSC’61 wist daarna een aantal snelle goals te maken en onze dames keken tegen een grote achterstand aan. Ik ken voetballers die hun hoofd laten hangen en dan al denken aan een verfrissende douche. Maar, deze dames van Ameide denken daar heel anders over. Er werd een tandje sneller gespeeld en duels werden aangegaan. En op sommige momenten was het een hevige strijd, daar kan Dannah over mee praten. Een spelertje van HSSC’61 pakte haar goed vast met 2 handen om de middel. Tsja, als scheidsrechter kan je niet alles zien………en werd er niet gefloten! Dit tot enige ergernis van de meegereisde supporters, die misschien iets té enthousiast zijn. Tsja, blijf van onze dames af! Gelukkig zijn onze dames ook zekerder en harder geworden in hun spel en maakte ze goed gebruik van hun schouders. Al met al vielen er een paar prachtige goals en is de eindstand 9-7 geworden voor HSSC’61.

Doelpuntenmakers van vandaag zijn; Noa, Loïs, Fleur en Ymke.

Al met al een zonnige voetbalochtend met passievol voetbal. Onze dames durven de strijd aan te gaan, waren zeker niet de mindere vandaag en zullen snel hun 1e overwinning gaan boeken.

Komt u onze dames volgende week aanmoedigen op het mooie Meihoven? 28 september 10:15 uur tegen Brederodes JO7-4.