De Alblas langs Ameide 1 in vermakelijk en doelpuntrijk duel

Bas Verhoevenweg 6
2952BV
ALBLASSERDAM

OUD-ALBLAS • Onder prima weersomstandigheden maakten De Alblas en Ameide er een vermakelijk potje voetbal van, met uiteindelijk een verdiende 5-3 zege voor de gastheer.

“Winnen is altijd leuk, maar over de wedstrijd ben ik niet zo te spreken”, vond De Alblas-trainer Maarten van Gastelen na afloop. “We kwamen vrij vlot op een 2-0 voorsprong door goals van Bryan Jongeneel (penalty) en Jesse Steegwijk. Maar daarna werd het bij ons te gezapig en werd er te makkelijk over gedacht. Niet bij onze tegenstander, Ameide bleef knokken en maakte de aansluittreffer.”

Te veel tegengoals
Collega-oefenmeester Jan Verveer kon leven met de nederlaag. “Over het aantal goals ben ik tevreden, maar vijf doelpunten tegen is een beetje veel.” Hij zag Kevin Kroeze de 2-1 maken en vroeg in de tweede helft Steegwijk met een rode kaart vertrekken. “We gingen hoger staan en kregen ook meer ruimte. De Alblas helaas ook en zij profiteerden vrijwel direct. Ondanks de nederlaag ben ik niet ontevreden met dit resultaat tegen de koploper.”

Van Gastelen bevestigde de woorden van Verveer. “Ik ben blij met de punten, maar laat de drie tegendoelpunten een les zijn voor de komende wedstrijden. Het ging vandaag niet vlekkeloos en dat wordt het volgende week op De Put tegen VVAC ook niet.”

Na rust waren voor De Alblas Stefan Bakker, Jari Zijderveld en Jeroen Muilwijk de doelpuntenmakers. Bij Ameide scoorden René van Middelkoop en Jesse de Gans.