Invaller Patrick Mesker held op Meihoven

Meihoven 3
4235VJ
TIENHOVEN AAN DE LEK

AMEIDE • De tweestrijd tussen gastheer Ameide en het bezoekende Haastrecht leek geen winnaar te krijgen. Totdat Patrick Mesker werd ingebracht, die in de slotminuut de volkomen onverwachte 1-0 op het scorebord zette.

“Normaliter speelt hij in het tweede elftal, als rechtsback. Ik liet hem nu een kwartier voor tijd, op hoop van zegen, invallen. Met zijn schot verraste hij de keeper en ons ook eigenlijk wel. Na afloop werd mij gevraagd of Patrick volgende week tegen Hardinxveld in de spits begint. Maar daar heb ik wijselijk niet op geantwoord, eerst een feestje vieren op deze zege”, genoot Ameide-trainer Jan Verveer met volle teugen.

Waar winnaar zijn, zijn ook verliezers…. Met, begrijpelijk, een wat andere perceptie van de wedstrijd;

Haastrecht krijgt in Ameide deksel op de neus

AMEIDE • Haastecht verloor in en tegen Ameide met 1-0 door een goal ver in blessuretijd.

De Haastrechtenaren dachten al na een minuut op voorsprong te komen, toen Stephan Bakker de vrijstaande Rogier Schröder, die achter de bal bleef, aanspeelde. Schröder – ‘mister 1-0’ – schoot raak. De scheidsrechter wees al naar het midden, totdat de clubgrensrechter van Ameide hem erop attent maakte dat het buitenspel was. De man in het zwart nam diens advies over. ,,Het was een zuiver doelpunt,” vertelde elftalleider John de Bruijn, die er vanaf de zijkant van het veld goed kijk op had.

,,Beide teams speelden een matige wedstrijd. Aanvallend konden we niet brengen wat we vaak wel kunnen. In de slotfase gingen we achterin een-op-een spelen om alsnog de drie punten te pakken. Dat pakte niet goed uit.”

Verslagen van www.regio-voetbal.nl
Foto's zijn van Gerco van Oort. Meer zien? Kijk hier.