Verlies Ameide 1 en rood voor aanvoerder Bas de Kruijk

Lekdijk 49 a
4121KH
EVERDINGEN

EVERDINGEN • In de subtopper tussen SC Everstein en Ameide hield uiteindelijk de gastheer met een 1-0 zege de drie punten in eigen huis.

“Net na rust werd, in een min of meer gelijkwaardige wedstrijd, het enige doelpunt gescoord. Everstein was wel iets beter, maar we gaven aardig partij”, vond Ameide-trainer Pieter van Zessen.

Rode kaart
“Maar toen mijn aanvoerder Bas de Kruijk kort daarna een rode kaart kreeg, was het gedaan. Alles en iedereen, ook de tegenstander, vond geel meer op zijn plaats. Het was een duel om de bal, niet meer dan dat. Echter wij stonden het laatste halfuur wel met een man minder. We overwegen om tegen de kaart in beroep te gaan, maar daar kochten we vandaag niets voor.”

Eerste zes
Ameide kon in ondertal geen vuist meer maken. “Het is even wennen om weer eens te verliezen. De laatste keer was eind november tegen Lekvogels. Het zat er een keer aan te komen. We gaan ons na de Pasen richten op drie belangrijke duels tegen Leerdam Sport’55, Noordeloos en Lekvogels. Met de periodetitel op zak, blijft het wel zaak om bij de eerste zes te eindigen.”

EVERDINGEN • SC Everstein boekte een knappe overwinning op Ameide. De nummer twee trakteerde ploeg van Pieter van Zessen, die de laatste zeven(!) wedstrijden wist te winnen, op een 1-0 nederlaag.

“En dat was dik verdiend”, vond Everstein-trainer Robin Berendsen na afloop. “We hebben de hele wedstrijd eigenlijk geen kans weggegeven. We wisten dat zij inzakken en gokken op de counter. De lange ballen die ze over onze verdediging heen legden, werden echter vaak onschadelijk gemaakt door onze doelman (Ricardo de Keijzer) die ver voor zijn goal keepte.”

Rode kaart
Toch viel de winnende treffer pas is de tweede helft via een kopbal van Joran het Lam. Berendsen: “We hadden zowel in de eerste als in de tweede helft wel een kans of vier. In de tweede helft kreeg Ameide nog een rode kaart (Bas de Kruijk), dat was nogal zwaar gestraft, vond ik. We hadden zeker tegen tien man nog wel wat vaker mogen scoren, maar overall is dit een prima overwinning. Helemaal na de nederlaag vorige week tegen HSSC’61 is deze wel even lekker.”

Verslagen zijn van www.regio-voetbal.nl