Ameide JO11-1G tegen SCO JO11-1; 7-4

Anoniem (schot)

28 september 2019 10:15

Ameide JO11-1G tegen SCO JO11-1; 7-4

Vorige week, 21 september, werd er een prachtige overwinning, 9-4,  geboekt bij Sparta ’30 JO11-1. Echter, heeft Sparta ’30 besloten om een klasse lager, 4e klasse, te gaan voetballen. De uitslag is dus uit de ranglijst gehaald en we starten vandaag gewoon weer met 0 punten.

Vandaag, 28 september, komt SCO JO11-1 op bezoek op het prachtige Meihoven. De wedstrijd begint om 10:15 uur, dus na een goede nachtrust komen onze mannen enthousiast uit de kleedkamer. De warming-up wordt afgewerkt onder begeleiding van trainer Chris. Trainer Dennis heeft dit niet gezien, dus die wil zo’n 10 minuten later opnieuw aan een warming-up beginnen. Nu stribbelen onze mannen toch wat tegen, ze willen liever aan de wedstrijd gaan beginnen.

Door wat spelersgebrek bij andere teams, speelt Robine vandaag mee met de meiden. Heeft Dick al een ½ wedstrijd meegespeeld bij het 2e en komt Luca, uit het 2e, ons weer versterken. Op deze manier hebben we allemaal een volledig team en de beschikking over een aantal wissels.

Als de supporters zich langs de lijn hebben verzameld, klinkt het start fluitje om 10:25 uur. Job, is bij de les en weet al in de 1e minuut 1-0 te maken. Echter, is de vreugde van korte duur. SCO laat zich niet gek maken en weet in de 3e minuut de 1-1 te maken. De wedstrijd is nu officieel geopend en er wordt snel gespeeld. Roy moet een aantal keer redding brengen, maar ook de keeper van SCO wordt op de proef gesteld. In de 8e minuut van de wedstrijd weet Amin de 2-1 te maken.

Echter is het vervolg van de 1e helft volledig voor SCO. Het lijkt wel of de mannen te makkelijk gaan denken en het idee krijgen dat iedereen vandaag een doelpunt moet gaan maken. De verdediging trekt massaal naar voren, waardoor Roy een aantal keren één of meerdere spelers van SCO op zich af ziet komen. Als een kat in het doel, springt hij alle kanten op. Hij heeft een aantal zeer goede reddingen, maar helaas moet hij er ook een paar laten gaan. Het wordt 2-2 voor SCO, 2-3 na een knappe ingekrulde corner en vlak voor rust ook nog 2-4.

Er zijn in ieder geval verbeterpunten voor de 2e helft en dat zien de trainers ook.

In de rust zijn er duidelijke afspraken gemaakt over elkaars positie in het veld en iedereen houdt zich aan deze afspraken. Dick weet aan het begin van de 2e helft er 3-4 van te maken en het geloof komt weer terug bij onze mannen. Er wordt veel meer gejaagd op de bal als de tegenstander de bal in het bezit heeft. Hierdoor, komt Ameide op het middenveld al sneller in balbezit en kunnen er kansen worden gecreëerd. Amin weet de 4-4 te maken en nu staat alles weer gelijk.

Ameide, heeft nu de winning mood te pakken en weet SCO de rust te houden en hun spel zoals in de 1e helft weer op te pakken? Duels worden aangegaan en er ontstaat passievol voetbal. Als toeschouwer is het altijd mooi om zo’n wedstrijd te zien!

Teije, moet helaas in het heetst van de strijd even het veld verlaten. Een hoog geheven voet van de tegenstander raakt hem in het gezicht. Trainer Dennis, treedt op als verzorger, en de spons biedt verkoeling. Maar, zoals Teije later zelf zegt ‘het koude water, schudde me wakker’. Als, enigszins bevooroordeelde reporter, mag ik wel zeggen dat dit ook echt even nodig was!

Gelukkig, schudde het niet alleen Teije wakker, maar kreeg het hele team een opfrisser. Waar SCO, misschien de duur van de wedstrijd ging merken, vlogen de mannen van Ameide over het veld. Luca, maakte de 5-4, een welverdiend doelpunt voor hem. Na eerst een wedstrijd bij zijn eigen team gespeeld te hebben, bleef hij ook tijdens deze wedstrijd gaan voor elke bal!

Amin maakt nog de 6-4, maar het doelpunt voor 7-4 van Amin gaat vandaag de boeken in als mooiste doelpunt. Na een prachtige voorzet, kopt hij de bal keurig in het doel. Gejuich vanaf de kant, zijn teamspelers en de trainers. Tsja, Amin kan scoren met zijn voeten, maar als er één iemand is die het ook met zijn hoofd kan……………dan is het Amin wel!

Al met al, een keurige wedstrijd van de mannen. Ze werden op de proef gesteld door de rust in te gaan met 2-4. Maar, ze kwamen als mannen terug en wisten de winst op Meihoven te houden.

Doelpunten makers van vandaag; Amin:4, Job:1, Dick:1 en Luca:1.

Volgende week; 5 oktober staat de uit wedstrijd bij Wilhelmina’26 JO11-1 op de agenda.