Wilhelmina’26 JO11-1 tegen Ameide JO11-1; 6-4

Wilhelmina'26 JO11-1

Anoniem (schot)

5 oktober 2019 9:00

Zaterdag 5 oktober om 7.45 uur verzamelen verschijnt er vrijdagavond op de app. Menig ouder denkt op dat moment, zo das lekker bijtijds! Maar, trainer Dennis neemt geen enkel risico. We kunnen niet te laat verschijnen bij Wilhelmina’26 in Wijk en Aalburg.

Trainer Chris denkt daar wat anders over, die zit gewoon om 7.45 uur op de zaterdagochtend, lekker Fifa te spelen. Tsja, wedstrijd voorbereiding zullen we het maar noemen. Gelukkig, merkte we nog net op tijd, we waren Ameide net verlaten, dat we Chris mistte en werd hij thuis nog even opgehaald. Natuurlijk, hadden we de brug ook nog tegen. Al met al, was 7.45 uur verzamelen een perfecte tijd!

De wedstrijd kon keurig beginnen om 9.05 uur. Onze mannen gingen niet al te enthousiast uit de startblokken, maar er werd met keurig samenspel het 1e doelpunt van de wedstrijd gemaakt. Finn zette een mooie run op langs de lijn gaf een voorzetje aan Robine, die tikte hem nog even door, zodat Dilan hem voor het intikken had! Een lekker begin van de wedstrijd!

Terwijl u reporter nog het doelpunt aan het noteren was, stond het opeens al 1-1. Geen idee dus, hoe of wat. Maar, ik kan me zo voorstellen dat bij de aftrap de mannen van Ameide nog even aan het nagenieten waren.

De mannen van Ameide, leken geschrokken van deze snelle tegentreffer. Er werd erg afwachtend gespeeld en de duels werden niet aangegaan. De spitsen verdedigde niet mee, het middenveld liet zich aftroeven en de verdediging leek volledig te vertrouwen op Roy. Terecht! Roy, was weer als een kat in het doel aan het werk. Van links naar rechts en al opkrabbelend opnieuw een treffer voorkomend. Na een redding van Roy en een snelle uittrap naar Finn, wist opnieuw Dilan van de situatie te profiteren. Doordat, de keeper echter nog de bal vastpakte in het doel, kon er enige twijfel bestaan of de bal echt over de lijn was gegaan. De supporters van Ameide lieten zich daarom extra goed horen met gejuich en geklap, waardoor de scheidsrechter niets anders kon doen dan de treffer tellen. De 1-2 kwam op het scorebord te staan!

Deze keer ging u reporter niet gelijk het doelpunt noteren, eerst maar eens de aftrap bekijken door Wijk en Aalburg na dit doelpunt. En inderdaad Roy moest weer redding brengen in het spel, want het had zo maar weer direct 2-2 kunnen staan. Desondanks wisten de mannen van Wijk en Aalburg toch nog voor de time-out de 2-2 te maken. Na de time-out werd ook de 3-2 gescoord. Ameide stond op dit moment van het spel, weer zeer afwachtend te spelen. Er werd vergeten een mannetje te dekken, waardoor er veel spelers vrijuit op Roy konden afgaan.

In ieder geval voldoende gespreksstof voor de trainers in de rust. Vorige week gingen we ook met een achterstand de rust in en toen werd de wedstrijd nog naar onze hand gezet. Ook dit keer kwam Ameide weer sterk en vol passie uit de kleedkamer. Tot aan de time-out werd er echter door beide ploegen niet gescoord. Jammer, want in deze fase van de wedstrijd had Ameide echt de overhand. Er werd goed gevoetbald, kansen werd gecreëerd, corners werden afgesnoept, maar het net werd niet gevonden.

Na de time out wist Robine na opnieuw sterk voetbal van het hele team de 3-3 op het scorebord te zetten. Dit gaf echter geen oppepper aan het spel van Ameide, maar schudde wel Wijk en Aalburg wakker. Binnen een paar minuten verscheen de 4-3, 5-3 en 6-3 op het scorebord. Iedereen was echt even van slag. In de laatste paar minuten van de wedstrijd herpakten Ameide zich gelukkig nog en wist Finn een doelpunt te maken. De eindstand van de wedstrijd werd 6-4. Jammer, want zeker in het eerste gedeelte van de 2e helft waren er kansen.

Al met al een wedstrijd waar onze mannen veel van kunnen leren. Met afwachtend voetbal en het niet aangaan van duels kunnen er geen overwinningen geboekt worden.

Dinsdag weer volle bak met de training appte trainer Dennis al. En de training van donderdag…………die wordt even overgeslagen door de traditionele Paardenmarkt. Maar trainer Chris ziet jullie graag bij de botsauto’s!