Ameide JO13 behaald verdienstelijk gelijkspel

R.Wapstra

MATCHDAY voor JO13-01

Zaterdag de 21e.

Voor de jongens en de meiden van JO13 begint het serieuze werk.

Na de bekerwedstrijden die ruim werden verloren moest er aangetreden worden tegen Sliedrecht JO13-2.

Met een complete selectie maar een zieke Ruben op de bank werd er afgetrapt.

Op een groot veld en de daarbij behorende regels met o.a buitenspel en ingooien i.p.v intrappen ook WW’er dingen om rekening mee te houden.

De eerste aanval van ons bracht nog geen score op het bord.

In vergelijking met de eerdere bekerwedstrijden waar we de mindere waren en weinig tot aanvallen toe kwamen was het de eerste minuten hoopvoller.

Toch moesten we al snel een tegendoelpunt incasseren.

In de 3e minuut was Linda kansloos bij een afstandsschot vanaf de 16 meter lijn 0-1.

De jacht op de gelijkmaker kon beginnen.

Een paar mooie aanvallen van onze spelers konden niet tot doelpunten worden omgezet.

Er moest natuurlijk ook verdedigt worden want Sliedrecht wilde zijn voorsprong ook graag uitbouwen.

In de 15e minuut zette 1 van onze jongste spelers Jelte (10 jaar) met een steekbal Stijn voor de keeper.

Die omspeelde de keeper en schoot bijna vanaf achterlijn de bal onberispelijk binnen en de 1-1 was een feit.

Ondanks dat de ploegen zeer aan elkaar gewaagd waren kregen we de overhand in de wedstrijd al dacht Sliedrecht de voorsprong weer te pakken.

De treffer werd wegens buitenspel afgekeurd door de goed leidende scheidsrechter R.Wapstra.

Drie minuten later wist Sijmen met een voorzet bij de 2e paal Jonah te vinden die weinig moeite had om de bal achter de keeper te werken en de 2-1 op het bord te zetten.

Net voor rust was er een uitgelezen mogelijkheid om de Termeise voorsprong uit te breiden.

Stijn gaf een steekbal op de snelle Jelte die alleen op de keeper af mocht stomen.

Helaas voor ons wist Jelte de bal niet achter de keeper te krijgen zodat de ruststand op 2-1 in ons voordeel op het bord stond.

Na de thee ging Sliedrecht op zoek naar de gelijkmaker.

Na een aantal keren buitenspel te hebben gestaan wisten ze de buitenspelval in de 48e minuut te omzeilen en werd de 2-2 achter Linda in het doel gewerkt.

Wellicht door de vermoeidheid kwamen we weinig meer tot goede uitgespeelde aanvallen.

In de 55e minuut kreeg Nils de bal tegen zijn hand binnen de beruchte 16.

Een penalty voor Sliedrecht.

Met een keepster als Linda op doel was dit dan ook natuurlijk nog geen garantie voor een doelpunt.

De aanvoerder van Sliedrecht ging achter de bal staan en nam zijn aanloop.

Hij schoot de bal in de linkerhoek en een groot gejuich ging op.

Niet door Sliedrecht maar door onze spelers daar Linda met een fantastisch duik de bal voor de lijn wist te houden en de pingel stopte.

De minuten die volgden kwamen we zonder problemen door en met een voor beide teams verdient gelijkspel werd er afgefloten.

Het eerste punt is binnen in de tweede klasse.

Knap gedaan jongens en niet te vergeten de meiden Linda en Anna.

Komende week staat er een uitwedstrijd op het programma bij Altena/Almkerk.