JO13 behaald eerste overwinning

... (intikker)

26 oktober 2019 12:15

Zaterdag 26 oktober MATCHDAY

Voor JO13 stond een uitwedstrijd op het programma naar Beusichem tegen het plaatselijke BZS.

Het aanvangstijdstip was een beetje ongebruikelijk voor ons om 12.15 uur maar na een route via Ameide zuid kwamen we toch op tijd aan.

Na een korte wedstrijdbespreking en een net zo’n korte warming up konden we aftrappen.

Qua punten stonden we gelijk dus wellicht was er wat te halen voor ons.

Na een aanvallend begin van onze boys en girls kwamen ook de tegenstanders een paar keer gevaarlijk door maar zoal altijd stond Linda weer als vanouds te keepen na haar heupblessure.

Het duurde tot de 22e minuut voor er gejuicht kon worden.

De zojuist ingevallen Timo werd door Stijn de diepte ingestuurd.

Hij speelde de keeper uit en zetten ons Termei op voorsprong.

Drie minuten later was het weer juichen.

Een uittrap van Linda en een klein beetje medewerking van de wind werd opgepakt door Timo die voor de tweede keer in drie minuten alleen richting keeper mocht.

Hij faalde niet en binnen drie minuten scoorde hij 2 goals.

Anders dan het verslag doet vermoeden moest onze verdediging ook zeker zijn mannetje staan om een aantal scherpe counters teniet te doen.

In de extra tijd van de eerste helft viel ook nog de 0-3.

De keeper van BZS schoot de bal bij Anna in haar voeten en middels een fraaie boogaloos over de keeper wist zij haar eerste doelpunt van het seizoen te scoren.

De 0-3 was ook gelijk de ruststand.

Na de limonade leek het wel of het harder was gaan waaien.

Uitverdedigen werd door de wind niet gemakkelijker maar we hadden in de eerste helft ook onze voordelen met de meewind bij de 2 en 3-0.

Doordat we teveel ruimte lieten vallen tussen middenveld en verdediging speelde we de tegenstander in de kaart.

Met een paar behendige spelers kwam BZS gevaarlijk door.

In de 36e en 38e minuut moesten we dan ook al tegentreffers incasseren.

Met nog 22 minuten te gaan moest er dus uit een ander vaatje getapt worden.

Geholpen door Linda en de lat werd dit volgehouden tot de 54e minuut.

Stijn ontving de bal net over de middellijn en sprintte richting doel.

Niemand van BZS kon hem bij houden en met rechts schoot hij de bal haarfijn langs de keeper en de 2-4 stond op het bord.

De laatste 5 speelminuten en daarna de 3 extra minuten werden mede door nogmaals de lat goed doorgekomen waarna de eerste overwinning in de 2e klasse een feit was.

Prima gevoetbald kids en een verdiende overwinning.

Maandagavond 28 oktober staat om 19.00 uur een wedstrijd tegen Stedoco op het programma voor de EM cup.