Ameide JO13-1 komt sterk terug tegen de Zuiderburen!

SV Meerkerk JO13-1JM

Anoniem (intikker)
Anoniem (schot)

5 oktober 2019 9:00

Zaterdag 5 oktober om 9:00 was het tijd voor de kraker tegen onze zuiderburen. Nadat het de hele week had geregend kon er nu gewoon gevoetbald worden op het kunstgras en dit met verrassend goed weer. Na een wedstrijd bespreking en een goede warming up was het tijd om te beginnen. Door de blessures van Jelte en Linda hadden we een vervanger nodig. Omar uit de jo14 kwam ons versterken voor op doel, nogmaals bedankt.

Onder leiding van scheidsrechter Gerjan het Lam werd er gestart aan de wedstrijd. Al in minuut 3 werd Sijmen alleen voor de keeper gezet door een goede diepe bal vanaf het middenveld. Sijmen bleef heel rustig, omspeelde de keeper en schoot zonder twijfel binnen. 1-0. De mannen van Meerkerk lieten zien dat ze hier niet zonder punten weg wilden gaan en begonnen sterker te worden. Nadat de Meerkerkers al een aantal minuten op onze helft waren, lag de bal in minuut negen toch echt in het verkeerde doel. Door dat er niet werd ingegrepen in de zestien kon de bal vanuit de kluts achter Omar belanden, 1-1. Meerkerk bleef hierna in de eerste helft de sterkere ploeg en het was dan ook ondenkbaar dat het 1-1 zou blijven tot de rust. In de 21e minuut werd er vanaf afstand geschoten en ging de bal via de keeper in het doel. 1-2.

Rust: tijd voor limonade, maar ook voor een praatje. Conclusie: met meer inzet en brutaliteit kunnen we gewoon winnen.

Toch begonnen de jongens en stoere dame Anna (die later geblesseerd uitviel, beterschap Anna) niet heel sterk. Een kwartier lang was Meerkerk de betere partij. Zo scoorde ze dan ook met een hele keurige goal vanaf randje zestien in minuut 43. Vanaf de Termeise kant werd geroepen absoluut niet de kopjes te gaan laten hangen en door te knallen, met elkaar!!

Hier werd uitstekend naar geluisterd. Het was dan ook in de 54e minuut raak. Lucas die door het middenveld alleen voor de keeper werd gezet, liet blijken dat hij een echte teamspeler is. Hij zag dat Timo goed mee was gelopen en legde de bal breed. Timo hoefde hem alleen nog maar in te tikken. GOAL. Nog 6 minuten de tijd om een punt te pakken tegen de zuiderburen. Hoe graag de mannen en dames wilden winnen werd al gauw duidelijk. Er werd alles aan gedaan. In de allerlaatste minuut was het raak. De bal kwam hoog terug van de keeper en het was Fabian die met een dropkick de bal vanaf 20 meter over de keeper schoot. 3-3. Hierna klonk al gauw het fluitsignaal en kon gezegd worden dat Ameide sterk is terug gekomen in deze wedstrijd!

Al met al een terechte uitslag in deze kraker. De trainers waren zeer tevreden over de inzet in de tweede helft. Top gedaan mannen en nu deze week lekker botsen op de Perdemart.