Ameide kan geen vuist maken tegen SV Lopik

3e klasse C

2 november 2019 15:00

Onbekend

AMEIDE • Op Meihoven was SV Lopik heer en meester. De 0-2 ruststand en de uiteindelijke 0-3 nederlaag spraken boekdelen.

"Slechts tien minuten na rust hadden we het iets betere van het spel en hadden Tom de Kruijk en Robin Tamming ons terug in de wedstrijd kunnen brengen. Maar helaas, zij misten", aldus Ameide-trainer Gert-Jan Westerhout, die - met het oog op de derby tegen Sv Meerkerk - nog twee pluspuntjes zag. "Het eerste kwartier na rust en de invalbeurten van Robbert Bakker en Erik de Kruijk."

Of zoals de overkant het zag....;

SV Lopik boekte in en tegen Ameide een eenvoudige 0-3 zege. De fietstocht en de overtocht met de pont naar de dorpsclub uit de Alblasserwaard leverde kennelijk een frisse blik op de wedstrijd op.

Met de weer herstelde Jonathan Werrie in de gelederen werd de thuisclub meteen onder druk gezet. Davy Boon en Melvin Lamens bepaalden de ruststand op 0-2.
 ,,Tijdens de rust gaf ik mijn spelers de opdracht de voorsprong te consolideren," vertelde Bertus van Schaik lachend. ,,Een aantal begreep mij niet en toen ben ik maar weer in het 'Lopikse' taalgebruik verder gegaan. In de tweede helft werden er twee zuivere goals van ons wegens buitenspel, wat het echt niet was, afgekeurd. De derde treffer van Abdul Tufi was wel een geldige. We zijn geen enkel moment in de problemen gekomen, al moesten we na de gezellige derde helft nog knap doorfietsen om het laatste pontje van zes uur te halen."

Verslag; www.regio-voetbal.nl
Meer foto's van Gerco van Oort vindt je hier.